sobota, 30 maja 2020

Recenzja Opętania Historie Prawdziwe - Robert David Chase


Tytuł książki: Opętania Historie Prawdziwe
Autor: Robert David Chase, Ed i Lorraine Warren
Tom: -
Ilość stron: 238
Kategoria: Literatura faktu
Wydawnictwo: Replika
Tłumacz: Martyna Plisenko
Ocena: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

OPIS KSIĄŻKI: Ed i Lorraine Warrenowie, najsłynniejsi i najbardziej szanowani demonolodzy świata, poświęcili kilka dziesięcioleci na badanie, potwierdzanie i wreszcie dokumentowanie niezliczonych przypadków zjawisk nie z tego świata. Zdumiewające doświadczenia Warrenów ze światem nadprzyrodzonym stały się inspiracją dla bestsellerowych książek i bijących rekordy popularności filmów, w tym Obecność, Annabelle czy The Amityville Horror.
Książka Opętania. Historie prawdziwe zawiera między innymi szczegóły dotyczące sprawy nastolatki, eksperymentującej z satanizmem i seansami spirytystycznymi, co sprawiło, że stała się ofiarą najbardziej przerażającego demona… Przeczytacie w niej również o miasteczku terroryzowanym przez morderczą, niepowstrzymaną siłę, tak złą, że mogło ją zrodzić wyłącznie piekło… a także o domu opanowanym przez bezlitosną, niszczycielską furię poltergeistów… Poznacie też szczegółowe fakty stojące za słynną posiadłością w Amityville.

``Opętania. Historie Prawdziwe, to książka opowiadająca o słynnym małżeństwie demonologów, którzy nazywają się Ed i Lorraine Warren ta para bada rzeczy, które są nadprzyrodzone oraz pomaga ludziom, którzy mają problem z nawiedzeniem rzeczy, swoich bliskich lub samych siebie. Książka `` Opętania`` to także książka opowiadająca o małżeństwie z książki Amtiville i ich historii w tym nawiedzonym domu. Historię opowiadane w tej książce nie są długie, ale takie, by zaokrąglić tę historię i opisać je trochę. Opowiadania w tej książce są bardzo różne, ale mają jeden temat, czyli demony i opętania, jedna z wielu historii w tej książce opowiada o dziewczynie, która została opętana, ponieważ zaczęła się interesować książkami satanistycznymi oraz tabliczką ouija. Nie była osobą, która zafascynowała się tym tak bardzo, że chciała wywołać duchy, ale bardziej miała z tego śmiech i ciekawość.

 

Znalazłam tę książkę w internetowej księgarni, która wysyła do Anglii i także słyszałam o niej na fanpage strony Replika i od razu postanowiłam ją kupić, ponieważ jestem zafascynowana rzeczami, jakimi są demony, duchy i inne zjawiska paranienormalne, chociaż w nie niewierzę ale nigdy bym nie bawiła się w wyłowyłanie duchów lub nie zabawiła bym się tabliczką ouija. Drugą rzeczą, jaka skłoniła mnie do kupna tej książki to było to, że jestem zainteresowana rzeczami, które robili małżeństwo Warren. Niestety, ale te dwojga już nie pomogą nikomu, ponieważ obojga nie żyją i jak dla mnie to jest bardzo smutne, ponieważ nie słyszałam o bardziej pomocnym małżeństwie na świecie jeśli chodzi o takie sprawy. Jeśli chodzi o autora, czyli Pana Roberta to niestety nie słyszałam o nim nic, ale o małżeństwie Warren słyszałam mnóstwo rzeczy i nawet oglądałam dużo filmów dokumentalnych o tej parze. W przyszłości jeśli mi się uda pojechać do Ameryki to bardzo bym chciała zwiedzić ich muzeu, które mają koło swojego domu, w którym znajduję się najwięcej nawiedzonych rzeczy, oczywiście jeśli będzie to możliwe.
„Większość ludzi (…) nauczonych jest nie wierzyć w świat demonów. (…) Większość z nas po prostu nie chce mieć do czynienia z demonami. Czujemy, na poziomie emocji, że nie damy sobie rady. Musimy więc to dyskredytować, mówiąc, że to tylko fantazja”


Książka jest bardzo ciekawa jeśli chodzi o rzeczy, które mnie interesują, czyli zjawiska nadprzyrodzone, demony i inne straszne rzeczy. W książce są zawarte krotkę opowiadania opowiadające o małżeństwie Warren, ale nie tylko o nich, ale też o słyszalnych opętaniach, moim zdaniem książka mogłaby być dłuższa i tę historię zawarte w książce powinny być bardziej opisane, wtedy czytałoby mi się lepiej i miałabym także więcej informacji o sprawach zawartych w tej książce. Jest ona bardzo dobrze napisana nawet mogę powiedzieć świetnie napisana oprócz tych za krótkich opowiadaniach, ale jezyk zawart w tej książce jest bardzo łatwy i lekki, czyta się tę książkę bardzo szybko mogę nawet powiedzieć, że maksymalnie zajmie wam to jeden dzień. Gdy czytałam tę książkę to bardzo ciężko mi było się od stawić od niej, ponieważ bardzo mnie wciągnęła i chciałam ją czytać i czytać, miałam szczęście, że pomyślałam i kupiłam tom o Nawiedzeniach, bo było mi mało po skończeniu tej książki. Okładka książki także zachwyca swoją piękną grafiką i zachęca do kupienia, ale oczywiście kupią ją osoby, które interesują się taką tematyką, ponieważ dla osób, które trochę się boją takich zjawisk to zniechęcą się widzą taką okładkę. Książka jest podobna do książki, którą już też czytałam, a jest nią `` Ed i Lorraine Warren. Demonolodzy,, jest bardzo podobna do tej książki, ale opowiada o dwóch zjawiskach, jakie są demony i duchy, można powiedzieć, że te dwie części, czyli, Opętania`` oraz, Nawiedzenia`` to jest prawie ta sama książka, ale są w niej inne historie i jest napisana jako jedna książka. Uważam, że ta książka powinna być długa lub napisana jako jedna z drugą książką, czyli Nawiedzenia, ponieważ wtedy nie czytałoby się dwóch oddzielnych książek, a wszystkie informacje miałoby się w jednej. Polecam tę książkę bardzo chętnie, ale oczywiście osobą, które lubią takie tematy i nie boją się ich, ponieważ niektóre, historię opowiedziane w tej książce mogą was przestraszyć lub zniesmaczyć.

17 komentarzy:

  1. Dla mnie jako psychologa, ta publikacja może być bardzo ciekawą lekturą. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Planuję przeczytać tę książkę, lubię czasem czytać powieści w takich klimatach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za takimi książkami, jednakże mojej koleżance taka tematyka na pewno by się jej spodobała :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka zdecydowanie nie dla mnie. Takie zjawiska mnie przerażają i zapewne po przeczytaniu tej książki nie mogłabym spać po nocach :p

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój mąż byłby nią zachwycony :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie książki w tej serii bardzo mi się podobały :)

    OdpowiedzUsuń
  7. czytałam już "Demolodzy" i chyba "Nawiedzenia" więc po "Opętania" też pewnie kiedyś sięgnę. Podobnie jak Ty ciekawią mnie takie tematy, z tym, że ja nie mogę powiedzieć, że w nie niewierze. Nadal jest to dla mnie temat, który nie został wyjaśniony i choć raczej jestem sceptyczna, to nie wykluczam, że jest inny duchowy świat o którym nie wiemy. Tak czy inaczej, ja tez w życiu bym nie brała udziału w seansach z tabliczkami ouija. To że w coś nie wierzymy, wcale nie oznacza, że to coś nie istnieje, więc lepiej nie kusić losu ;P

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo, widzę coś specjalnego dla mnie! Nawet nie sądziłam, że jest o nich wydana książka. Super, że wciąga i jest łatwa w odbiorze! Konieczne must-have!

    OdpowiedzUsuń
  9. Trzeba przyznać, że tematyka nie dla każdego. Ale jest w niej coś, co od wieków przyciąga ludzi 😉

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio wystrzegam się takich książek, bo będąc w ciąży nie chcę narażać się na dodatkowe napięcie. Ale jak już bobas przyjdzie na świat, chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czeka u mnie na półce. Teraz przyszła do mnie także nowość od Warrenów z repliki: Przeklęty. Historia domu Smurlów. Czeka mnie uczta :) Wezme się za oba tytuły po sobie. Potem już nie będę spać wcale :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już pisałam na swoim Ig, że takie książki równo co mnie fascynują to i przerażają ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. O nie, to totalnie nie moje klimaty! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka na pewno nie dla mnie. Nie przepadam za takiego typu.

    OdpowiedzUsuń
  15. O niee, to nie dla mnie. Za bardzo się boje takich tematów :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Rzeczywiście tematyka specyficzna, ale trzeba być otwartym na nowe, prawda?! 😊

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapowiada sie fascynujaca lektura. Opetania i demony to temat troche przerazajacy lecz realny. Zle duchy niestety istnieja i czyhaja na potkniecie. Kiedys jak bylam w sanatorium dziewczyny z grupy chcialy bawic sie w wywolywanie duchow, na szczescie nie doszlo do tego. To powazna sprawa, nie zarty, jednak wiele osob nie zdaje sobie sprawy z tego jakie nieszczescie moze wyniknac z glupiej zabawy. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia