sobota, 18 lutego 2023

Recenzja Bad Friends - Aleksandra Negrońska

Tytuł książki: Bad Friends 
Autor: Aleksandra Negrońska
Tom: - 1
Ilość stron: 335
Kategoria: Romans, Literatura obyczajowa.
Wydawnictwo: NieZwykłe
Ocena: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
OPIS KSIĄŻKOWY: Osiemnastoletnia Kendall Walker i jej mama przeprowadzają się do Londynu. Mają zamieszkać z narzeczonym matki i jego synem Nelsonem, którego dziewczyna jeszcze nie poznała. Na miejscu okazuje się, że chłopak jest do niej wrogo nastawiony i prosi, aby udawała, że się nie znają. To wszystko sprawia, że Kendall z dużą rezerwą udaje się do nowej szkoły. Miała nadzieję, że potencjalny przybrany brat przynajmniej na początku jej pomoże. Jednak dziewczyna szybko przekonuje się, że jest zdana sama na siebie. W szkole Kendall obserwuje znajomych Nellsona. W oko szczególnie wpada jej Harry Torres. Kapitan szkolnej drużyny koszykówki błyskawicznie sprawia, że dziewczyna nie potrafi przestać o nim myśleć. Wkrótce Kendall wpadnie w wir nowych znajomości i szkolnych rozgrywek, w których na szali zostanie postawione jej serce.




Książka opowiada o nastoletniej miłość oraz o ciekawej relacji pomiędzy przybranym rodzeństwem. Jak znajomi potrafią pomóc, ale także zaszkodzić. A gdy masz sekrety to nie ukrywaj ich, ponieważ one zawsze wyjdą na jaw a ty możesz przy tym stracić najważniejsze osoby w twoim życiu. 

Dawno mnie tutaj nie było, ale powracam z tą recenzją i mam nadzieję, że dłużej tutaj pobędę. Po książkę sięgnęłam powiem szczerze przez przypadek, ponieważ siedziałam sobie w kuchni i zastanawiałam się co mogę porobić a, że to była niedziela to postanowiłam zajrzeć na empik go i przeglądałam sobie książkę po książce i natrafiłam na tę powieść i postanowiłam zacząć ją czytać i jakoś tak poszło, że siedziałam z nią do drugiej nad ranem i nie potrafiłam się od niej oderwać.  Gdy chodzi o autorkę to niestety nie słyszałam o niej za dużo, ale gdy przeglądałam Instagrama to wyskoczyła mi ta książka i miałam zawsze taką myśl, że kiedyś ją na pewno przeczytam, ale nie sądziłam, że to będzie tak szybko. Autorka tej powieści ma jeszcze inne książki, ale ja mam zamiar przeczytać na razie całą serię Friends, ponieważ bardzo mi się podoba i mam nadzieję, że mi się to nie zmieni. 

W tej książce znajdziemy grupkę znajomym, którzy są uważani za bóstwa w szkole i każdy chcę chodzić z tymi chłopakami nieważne czy do toalety, czy z a rączkę. Nelson bogaty oraz przystojny nastolatek ma spokojne życie do czasu, gdy jego ojciec nie przyprowadza do domu nowej rodzinny, oraz przybranej siostry, która zmienia całe jego życie, oraz przewraca do góry nogami życie Harry’ego najlepszego przyjaciela chłopaka. Niestety nie długo ona sama przekona się, jak ciężko być siostrą, dziewczyną oraz koleżanką sławnych w szkole chłopców. 

Pierdol to (...) Nie ma nic gorszego niż przejmowanie się opiniami ludzi, którzy gówno wiedzą i gówno dla ciebie znaczą.

Przez te chore związki ludzie myślą, że mają do siebie jakieś prawa, i koniec końców zawsze ktoś na tym cierpi. 



Moja opinia o tej książce jest zaskakująca, ponieważ sądziłam, że ta opowieść będzie strasznie krępująca, bo to romans oraz literatura obyczajowa. Fabuła to romans, pomiędzy nastolatkami oraz dużo innych nastoletnich problemów. Bohaterowie w tej powieści są powiem szczerze idealni, ponieważ okazują się bardzo naturalnymi nastolatkami, chodzi mi o to, że są oni bardzo dobrze scharakteryzowani do tej powieści. Książka jest bardzo interesująca oraz ciekawa, jeśli chodzi o te problemy, pomiędzy młodszymi ludźmi, ponieważ są one bardzo aktualne oraz prawdziwe. Autorka bardzo dobrze poradziła sobie w pisaniu tej powieści i moim zdaniem napisanie takiej młodzieżówki było dla niej jak strzał w dziesiątkę, ponieważ jak dobrze rozumiem dziewczyna, która napisała tę książkę też jest w wieku bohaterów, więc dokładnie wie, jakie jest życie młodych dorosłych. Główna bohaterka jest bardzo intrygująca, ponieważ pokazuję bardzo twardą osobę, ale także osobę, która boi się niektórych rzeczy w swoim życiu, ale nie podaje się i idzie dalej. Relacja pomiędzy przybranym rodzeństwem jest troszkę dziwna na początku jak dla mnie, ponieważ nie chcę brzmieć jak wariatka, ale na początku książki sądziłam, że zaczęłam czytać romans erotyczny i, że niestety będzie to romans pomiędzy dwojga przybranymi rodzeństwem. Bardzo się ucieszyłam, gdy okazało się inaczej, ponieważ jakby to się naprawdę stało to niestety książkę bym odłożyła i od razu dałabym jej zero gwiazdek no może jedną, by tylko napisać recenzja na lubimy czytać lub empik go. Niektórzy bohaterowie byli nie za bardzo interesujący i nudni i czasem zdarzało mi się zauważyć, że nudziło mi się czytając tę książkę, ponieważ ci bohaterowie mieli swoją chwilę. Najbardziej spodobał mi się Harry, ponieważ to jest mój idealny chłopak gra na gitarze, jest najsłodszy na świecie oraz traktuję dziewczyny jak księżniczki. 

Książkę polecam każdej osobie, która lubi nastoletnie romanse oraz literaturę obyczajową, ponieważ nie pożałujecie, gdy zaczniecie czytać ją. Oczywiście na początku jak wspomniałam jest bardzo dziwny wątek pomiędzy przyrodnim rodzeństwem, ale jak przejdziecie przez to, to się przyzwyczaicie do tego i nie będziecie na to za bardzo zwracać uwagi. Ta powieść jest dla nastolatków powyżej 16 roku życia, ponieważ pojawiają się w tej książce dużo przekleństw oraz alkohol z narkotykami. Fabuła tej książki jest idealna dla nastolatków, ponieważ uczy bardzo dobrej życiowej sprawy, jaką jest, żeby nie patrzeć się na innych, ale tylko na siebie, ponieważ uważając, że jesteś brzydka/brzydki, ponieważ koleżanka/kolega wygląda jak model/modelka to nic wam nie da tylko sprowadzi w złą drogę i później będziecie tego żałować. PAMIĘTAJCIE WSZYSCY !!! JESTEŚCIE PIĘKNI NIE WAŻNIE JAK WYGLĄDACIE !!! 

3 komentarze:

  1. Poleciłabym ją mojej siostrzenicy, ale nie jestem przekonana, czy to odpowiednia książka dla niej, ze względu na słownictwo, które zauważyłam w jednym z cytatów 🤔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety jeśli jest poniżej 16 roku życia to niestety bym jej nie poleciła ale jak już ma tak 16 do 17 to może przeczytać ale oczywiście na własna odpowiedzialność

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia