poniedziałek, 10 sierpnia 2020

Recenzja Rozmowy z Psychopatami. Podróż w głąb umysłów potworów - Christopher Berry-Dee

Tytuł książki: Rozmowy z psychopatami
Autor: Christopher Berry - Dee
Tom: -
Ilość stron: 288
Kategoria: Literatura faktu
Wydawnictwo: Czarna Owca
Tłumacz: Tomasz Wyżyński
Ocena: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

OPIS KSIĄŻKOWY: Christopher Berry-Dee, kryminolog i autor bestsellerów, ukazuje czytelnikom mroczne zakamarki psychiki najbardziej bezlitosnych i niebezpiecznych morderców na świecie. Przez wiele lat prowadził wywiady z przestępcami przebywającymi w więzieniach – w tym osławionymi seryjnymi zabójcami – i odkrył, że okazywany przez nich brak wyrzutów sumienia jest często jeszcze bardziej przerażający od popełnionych zbrodni.
„Rozmowy z psychopatami i bestiami” niewątpliwie zmienią poglądy czytelników na to, kim są ludzie zdolni do najbrutalniejszych zabójstw, a poza tym stanowią dowód, że horror może być bliższy, niż sądzimy.



Historie opowiadające w tej książce są napisane na faktach i poznajemy przez to co myśleli lub co mieli w głowie mordercy. Autor w tej książce pisze o różnych przypadkach chorób psychicznych oraz czy morderca był sobą gdy popełniać swoją zbrodnię. Rozmowy z psychopatami to książka bardzo naukowo napisana oraz bardzo szczegółowo, ponieważ mamy w niej mordercę, który nie był sobą gdy zabijał, ale był kimś innym w swoim ciele, czyli miał tak jakby drogą osobę lub więcej osób, które stworzył sobie aż czasem uważał, że to nie jest wymyślona osoba, ale prawdziwa. 

Do przeczytania tej książki zachęcił mnie tytuł oraz opis książki, ponieważ uwielbiam czytać takie książki o chorobach psychicznych oraz mordercach a ta książka połączyła te dwie rzeczy w jeden temat i jak dla mnie to był genialny pomysł. Jeśli chodzi o autora książki to niestety, ale nie znam jego innych książek, ale zapoznałam się już z jego innymi książkami i oczywiście zapisałam sobie niektóre na moją listę do przeczytania. Autor tej książki bardzo mnie zainteresowałam, wiec nie mogę się doczekać gdy sięgnę po inne jego książki, ponieważ uważam, że polubię je tak samo jak polubiłam tę. Jak zawsze w postach recenzenckich muszę napisać coś o okładce. Jest ona bardzo minimalistyczna i schludna i mi się takie okładki bardzo podobają, ponieważ wtedy nie patrzymy na okładkę, ale na opis, bo na okładce nie ma nic interesującego co mogłoby się nam spodobać. 

Książce dałam tylko sześć na dziesięć, ponieważ była ona za bardzo po lekarsku napisana i nie rozumiałam niektórych słów. Oczywiście nie jest to złe, bo wiem, że to jest taki tym książki, ale autor lub polscy tłumacze mogliby napisać więcej co znaczą te słowa, a tego nie dostałam i bardzo ciężko mi było ją czytać. Od tej pozycja oczekiwałam też czegoś więcej, niż to, co dostałam, czyli cztery lub pięć rozmów, a nawet nie rozmów tylko kawałki rozmów listownych pomiędzy autorem a seryjnymi mordercami, a tytuł mówi dosłownie rozmowy z psychopatami. Moim zdaniem tytuł książki jest bardzo nieodpowiedni do książki, ponieważ może się znaleźć czytelnik jak ja i pomyśleć, że to będą na prawdę rozmowy z psychopatami i tylko parę zdań o tym jak jego rozum jako psychopata działał jak zabijał, ale niestety tego nie dostałam. Bardzo żałuję, że nie dostałam tego czego oczekiwałam po tej książce, bo uważam, że gdyby ona była napisana tak jak ja uważałam, że będzie napisana to by mi się ona bardziej podobała i czytało mi się by ją lepiej. Książka na pewno nie jest napisana lekkim językiem i niektóre osoby tak jak ja mogą mieć problemy ze zrozumieniem i będą czytać ją troszkę dłużej, niż normalną książkę, ale to chyba jest z każdą psychologiczną książką.

3 komentarze:

  1. Widzę, że książka ma sporo wad, ale na pewno się z nią zapoznam, ponieważ jest to moja tematyka. Trudniejszy język też nie powinien mi przeszkadzać. Tylko naprawdę mega szkoda, że te tytuł jest mylący. Nie spodziewałam się tego :(

    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Sam tytuł książki mocno mnie zaciekawił, a co dopiero Twoja recenzja!
    Często zadaje sobie pytanie "co on/ona miała w głowie w dniu zabójstwa? dlaczego tego dokonał/dokonała?"
    Koniecznie muszę przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia